Forum Discussion
briansue
Sep 25, 2017Explorer
Here is another email I received from SAT today. Every word in both Spanish and English is their words - NOT MINE. I did convert kilograms to lbs in order to more clearly understand in weights some of us might be more familiar with.
Hi, Mr. Brian
Pick up.
Clasificación.
Es un tipo de camioneta? empleado generalmente para el transporte de mercancías, y que tiene en su parte trasera una zona de carga descubierta (denominada caja, batea, carrocería, platón, cama o palangana), en la cual se pueden colocar objetos grandes. Por lo general, esta área está rodeada por una pared de alrededor de medio metro de alto; la parte posterior puede abatirse para poder cargar y descargar. La plataforma de carga puede ser cubierta en algunos modelos con una lona o con una estructura de fibra de vidrio (llamada capota o carpa).
Classification.
It is a type of truck used generally for the transport of goods, and that has in its rear part an area of ??load uncovered (denominated box, batea, body, plate, bed or basin), in which large objects can be placed. Usually this area is surrounded by a wall about half a meter high; the back can be folded down for loading and unloading. The loading platform can be covered in some models with a tarpaulin or with a fiberglass structure (called bonnet or tent).
Según el mercado, las pickups pueden variar según su tamaño, configuración de cabina y área de carga, tracción, motor y chasis. En América y Asia, la mayoría de las pickups poseen chasis de largueros; las pickups se dividen en compactas, medias y grandes según el largo (5,00, 5,50 y 6,00 metros de largo, aproximadamente). En Latinoamérica y otras zonas en desarrollo existen pickups aún más pequeñas, con chasis autoportante y basadas en automóviles de turismo del segmento B, de unos 4,50 metros de largo.
According to the market, pickups can vary depending on their size, cabin configuration and cargo area, traction, engine and chassis. In America and Asia, most pickups have chassis of spars; the pickups are divided into compact, medium and large depending on length (5,00, 5, 50 and 6, 00 meters long, approximately). In Latin America and other developing areas, there are still smaller pickups, with self-supporting chassis and based on passenger cars of segment B, about 4.50 meters long.
La mayoría de las camionetas para uso personal entran a esta categoría, que tiene tres clases de servicio que van de la 1 a la 3:
Most personal vans fall into this category, which has three classes of service ranging from 1 to 3:
La Clase 1 abarca las camionetas con PBV de menos de 2 mil 724 kilogramos. Modelos como la Ford F-150 entran en la categoría.
Class 1 covers vans with PBVs of less than 2,724 kilograms (6005.392 lbs). Models like the Ford F-150 fall into the category.
En la Clase 2 entran camionetas con un PBV desde los 2 mil 724.45 hasta los 4 mil 540 kilogramos. A la categoría pertenecen vehículos como la Ford F-250, Vans de carga y ambulancias.
In the Class 2, vans come in with a PBX from 2 724.45 (6005.392 lbs) to 4 thousand 540 kilograms (10008.99 lbs). Vehicles belonging to the category include the Ford F-250, Cargo Vans and ambulances.
La Clase 3 comprende camiones con PBV desde los 4 mil 540.45 hasta los 6 mil 356 kilogramos y un buen ejemplo es la Ford F-350.
The Class 3 includes trucks with PBV from 4 thousand 540.45 (10008.99 lbs) to 6 thousand 356 kg (14056.674 lbs) and a good example is the Ford F-350.
En caso de que no pueda realizar la importación de la camioneta de recreación a través de un permiso de importación temporal de vehículos, puede realizar la importación de acuerdo al anexo 1, del que anteriormente ya se le había comentado.
In case you cann´t carry out the importation of the recreational truck through a temporary importation permit of vehicles, you can carry out the importation according to Annex 1, previously mentioned to you.
Regards.
Now I will try to understand ANNEX 1 - This translation is by GOOGLE but I have emailed SAT for clarification.
It seems to say you can get a temporary permit for merchandise and this would be how they would include the camper. They do mention things like make, model, serial number etc.
This is part of a form that would be filled out and I have asked SAT to provide the exact web address where people can download this form. I am still asking them about cost or tax or whatever.
ANNEX 1
INSTRUCCIONES
-Escribir con claridad, letra de molde y bolígrafo.
-Esta solicitud se debe de presentar en original y copia.
-Conserve su solicitud para ser entregada en la oficina de control vehicular de BANJERCITO por donde vaya a efectuar su retorno. Es su comprobante de la estancia legal de su mercancía.
-Este documento no es válido si presenta raspaduras o enmendaduras.
-Recuerde usted que al proporcionar datos inexactos o falsos se hará acreedor a sanciones relacionadas con la presunción de contrabando.
Los campos 1, 2 y 3 serán llenados por el importador, los demás son de uso exclusivo de la autoridad aduanera.
Estos datos deberán ser llenados por la autoridad aduanera:
No. de Folio.- La autoridad aduanera anotará el número de folio del registro interno que corresponda.
Fecha de ingreso.- Anotará la fecha de ingreso de la mercancía a territorio nacional, comenzando por el día, mes y año.
Fecha de vencimiento.- Se anotará la fecha en que venza la importación temporal de la mercancía, empezando por el día, mes y año.
Aduana/sección aduanera.- Anotará el nombre de la aduana o sección aduanera por la que se introduce la mercancía.
Clave.- Anotará la clave de la aduana o sección aduanera por la que se introduce la mercancía.
El importador proporcionará los siguientes datos:
1.- Datos del propietario:
Nombre completo (apellido paterno/apellido materno/nombre(s)), razón o denominación social.
Anotará el nombre del propietario o razón social, empezando por el apellido paterno, materno y nombre o (s) nombres, así como su dirección completa.
2.- Datos del importador:
Nombre completo (apellido paterno/apellido materno/nombre(s)), razón o denominación social.
Anotará el nombre del importador o de la razón social, residente en el extranjero en su caso, empezando por el apellido paterno, materno y nombre o nombres, así como su dirección completa.
Licencia de conducir No.- Anotará el número de la licencia de conducir.
Pasaporte No.- Anotará el número del pasaporte.
S.S.N.- Anotará el número de la tarjeta de seguro social.
Firma.- Asentará su firma autógrafa.
3.- Descripción de la mercancía.- En este recuadro anotará la descripción, naturaleza, estado, origen y demás características de la mercancía, así como los demás datos que permitan la identificación de las mismas, o en su defecto las especificaciones técnicas o comerciales necesarias para su identificación, tales como marca, modelo, tipo, número de serie, tamaño, color, etc.
Los siguientes datos deberán ser llenados por la autoridad aduanera:
4.- Autorización de la aduana/sección aduanera:
Nombre.- Anotará el nombre completo de la persona que otorga la autorización por parte de la aduana.
No. de gafete del empleado.- Anotará el número de identificación (gafete) personal del empleado de la aduana que otorga la autorización.
Firma.- Asentará su firma el empleado que haya autorizado la solicitud.
Sello de la Aduana/sección aduanera.- En este espacio se pondrá el sello de la aduana o sección aduanera que otorga la autorización.
5.- Datos del retorno:
Fecha.- Anotará la fecha de retorno de la mercancía, comenzando por el día, mes y año.
Aduana/sección aduanera.- Anotará el nombre de la aduana o sección aduanera por la que se retornará(n) la(s) mercancía(s).
Clave.- Anotará la clave de la aduana o sección aduanera que le corresponda.
Lugar.- Anotará el nombre de la ciudad, municipio y estado que le corresponda a la aduana o a la sección aduanera.
INSTRUCTIONS
- Write clearly, print and pen.
-This application must be submitted in original and copy.
- Keep your request to be delivered to the vehicle control office of BANJERCITO where you will make your return. It is your proof of legal stay of your merchandise.
-This document is not valid if it has scratches or scratches.
-Remember that in providing inaccurate or false data will be credited to sanctions related to the presumption of contraband.
Fields 1, 2 and 3 will be filled by the importer, the others are for the exclusive use of the customs authority.
These details must be filled out by the customs authority:
Folio No..- The customs authority will write the folio number of the corresponding internal record.
Date of entry.- Enter the date of entry of the merchandise into national territory, beginning with the day, month and year.
Expiration date.- The date on which the temporary importation of the merchandise will expire, starting with the day, month and year, will be noted.
Customs / customs section.- Enter the name of the customs office or customs section through which the goods are introduced.
Clave.- Enter the code of the customs or customs section through which the goods are introduced.
The importer shall provide the following information:
1.- Owner information:
Full name (paternal last name / maternal surname / name (s)), reason or company name.
Enter the name of the owner or company name, starting with the paternal last name, mother and name (s), as well as the full address.
2.- Data of the importer:
Full name (paternal last name / maternal surname / name (s)), reason or company name.
Enter the name of the importer or company name, residing abroad in your case, starting with the paternal last name, mother and names or names, as well as your complete address.
Driver's License No.- Enter the driver's license number.
Passport No.- Enter the passport number.
S.S.N.- Enter the number of the social security card.
Signature.- Your signature will be signed.
3.- Description of the goods.- In this box, enter the description, nature, state, origin and other characteristics of the merchandise, as well as other data that allow the identification thereof, or failing the technical or commercial specifications identification, such as brand, model, type, serial number, size, color, etc.
The following data must be completed by the customs authority:
4.- Authorization of customs / customs section:
Name.- Enter the full name of the person granting the authorization by the customs.
Employee's badge number.- It will record the personal identification number (badge) of the employee of the customs office that grants the authorization.
Signature.- Signed by the employee who authorized the request.
Stamp of the Customs / customs section.- In this space the stamp of the customs or customs section that grants the authorization will be placed.
5.- Return data:
Date.- Enter the date of return of the merchandise, beginning with the day, month and year.
Customs / customs section.- Enter the name of the customs office or customs section to return the merchandise (s).
Clave.- Enter the code of the customs or customs section that corresponds to you.
Place.- Enter the name of the city, municipality and state that corresponds to the customs or the customs section.
Hi, Mr. Brian
Pick up.
Clasificación.
Es un tipo de camioneta? empleado generalmente para el transporte de mercancías, y que tiene en su parte trasera una zona de carga descubierta (denominada caja, batea, carrocería, platón, cama o palangana), en la cual se pueden colocar objetos grandes. Por lo general, esta área está rodeada por una pared de alrededor de medio metro de alto; la parte posterior puede abatirse para poder cargar y descargar. La plataforma de carga puede ser cubierta en algunos modelos con una lona o con una estructura de fibra de vidrio (llamada capota o carpa).
Classification.
It is a type of truck used generally for the transport of goods, and that has in its rear part an area of ??load uncovered (denominated box, batea, body, plate, bed or basin), in which large objects can be placed. Usually this area is surrounded by a wall about half a meter high; the back can be folded down for loading and unloading. The loading platform can be covered in some models with a tarpaulin or with a fiberglass structure (called bonnet or tent).
Según el mercado, las pickups pueden variar según su tamaño, configuración de cabina y área de carga, tracción, motor y chasis. En América y Asia, la mayoría de las pickups poseen chasis de largueros; las pickups se dividen en compactas, medias y grandes según el largo (5,00, 5,50 y 6,00 metros de largo, aproximadamente). En Latinoamérica y otras zonas en desarrollo existen pickups aún más pequeñas, con chasis autoportante y basadas en automóviles de turismo del segmento B, de unos 4,50 metros de largo.
According to the market, pickups can vary depending on their size, cabin configuration and cargo area, traction, engine and chassis. In America and Asia, most pickups have chassis of spars; the pickups are divided into compact, medium and large depending on length (5,00, 5, 50 and 6, 00 meters long, approximately). In Latin America and other developing areas, there are still smaller pickups, with self-supporting chassis and based on passenger cars of segment B, about 4.50 meters long.
La mayoría de las camionetas para uso personal entran a esta categoría, que tiene tres clases de servicio que van de la 1 a la 3:
Most personal vans fall into this category, which has three classes of service ranging from 1 to 3:
La Clase 1 abarca las camionetas con PBV de menos de 2 mil 724 kilogramos. Modelos como la Ford F-150 entran en la categoría.
Class 1 covers vans with PBVs of less than 2,724 kilograms (6005.392 lbs). Models like the Ford F-150 fall into the category.
En la Clase 2 entran camionetas con un PBV desde los 2 mil 724.45 hasta los 4 mil 540 kilogramos. A la categoría pertenecen vehículos como la Ford F-250, Vans de carga y ambulancias.
In the Class 2, vans come in with a PBX from 2 724.45 (6005.392 lbs) to 4 thousand 540 kilograms (10008.99 lbs). Vehicles belonging to the category include the Ford F-250, Cargo Vans and ambulances.
La Clase 3 comprende camiones con PBV desde los 4 mil 540.45 hasta los 6 mil 356 kilogramos y un buen ejemplo es la Ford F-350.
The Class 3 includes trucks with PBV from 4 thousand 540.45 (10008.99 lbs) to 6 thousand 356 kg (14056.674 lbs) and a good example is the Ford F-350.
En caso de que no pueda realizar la importación de la camioneta de recreación a través de un permiso de importación temporal de vehículos, puede realizar la importación de acuerdo al anexo 1, del que anteriormente ya se le había comentado.
In case you cann´t carry out the importation of the recreational truck through a temporary importation permit of vehicles, you can carry out the importation according to Annex 1, previously mentioned to you.
Regards.
Now I will try to understand ANNEX 1 - This translation is by GOOGLE but I have emailed SAT for clarification.
It seems to say you can get a temporary permit for merchandise and this would be how they would include the camper. They do mention things like make, model, serial number etc.
This is part of a form that would be filled out and I have asked SAT to provide the exact web address where people can download this form. I am still asking them about cost or tax or whatever.
ANNEX 1
INSTRUCCIONES
-Escribir con claridad, letra de molde y bolígrafo.
-Esta solicitud se debe de presentar en original y copia.
-Conserve su solicitud para ser entregada en la oficina de control vehicular de BANJERCITO por donde vaya a efectuar su retorno. Es su comprobante de la estancia legal de su mercancía.
-Este documento no es válido si presenta raspaduras o enmendaduras.
-Recuerde usted que al proporcionar datos inexactos o falsos se hará acreedor a sanciones relacionadas con la presunción de contrabando.
Los campos 1, 2 y 3 serán llenados por el importador, los demás son de uso exclusivo de la autoridad aduanera.
Estos datos deberán ser llenados por la autoridad aduanera:
No. de Folio.- La autoridad aduanera anotará el número de folio del registro interno que corresponda.
Fecha de ingreso.- Anotará la fecha de ingreso de la mercancía a territorio nacional, comenzando por el día, mes y año.
Fecha de vencimiento.- Se anotará la fecha en que venza la importación temporal de la mercancía, empezando por el día, mes y año.
Aduana/sección aduanera.- Anotará el nombre de la aduana o sección aduanera por la que se introduce la mercancía.
Clave.- Anotará la clave de la aduana o sección aduanera por la que se introduce la mercancía.
El importador proporcionará los siguientes datos:
1.- Datos del propietario:
Nombre completo (apellido paterno/apellido materno/nombre(s)), razón o denominación social.
Anotará el nombre del propietario o razón social, empezando por el apellido paterno, materno y nombre o (s) nombres, así como su dirección completa.
2.- Datos del importador:
Nombre completo (apellido paterno/apellido materno/nombre(s)), razón o denominación social.
Anotará el nombre del importador o de la razón social, residente en el extranjero en su caso, empezando por el apellido paterno, materno y nombre o nombres, así como su dirección completa.
Licencia de conducir No.- Anotará el número de la licencia de conducir.
Pasaporte No.- Anotará el número del pasaporte.
S.S.N.- Anotará el número de la tarjeta de seguro social.
Firma.- Asentará su firma autógrafa.
3.- Descripción de la mercancía.- En este recuadro anotará la descripción, naturaleza, estado, origen y demás características de la mercancía, así como los demás datos que permitan la identificación de las mismas, o en su defecto las especificaciones técnicas o comerciales necesarias para su identificación, tales como marca, modelo, tipo, número de serie, tamaño, color, etc.
Los siguientes datos deberán ser llenados por la autoridad aduanera:
4.- Autorización de la aduana/sección aduanera:
Nombre.- Anotará el nombre completo de la persona que otorga la autorización por parte de la aduana.
No. de gafete del empleado.- Anotará el número de identificación (gafete) personal del empleado de la aduana que otorga la autorización.
Firma.- Asentará su firma el empleado que haya autorizado la solicitud.
Sello de la Aduana/sección aduanera.- En este espacio se pondrá el sello de la aduana o sección aduanera que otorga la autorización.
5.- Datos del retorno:
Fecha.- Anotará la fecha de retorno de la mercancía, comenzando por el día, mes y año.
Aduana/sección aduanera.- Anotará el nombre de la aduana o sección aduanera por la que se retornará(n) la(s) mercancía(s).
Clave.- Anotará la clave de la aduana o sección aduanera que le corresponda.
Lugar.- Anotará el nombre de la ciudad, municipio y estado que le corresponda a la aduana o a la sección aduanera.
INSTRUCTIONS
- Write clearly, print and pen.
-This application must be submitted in original and copy.
- Keep your request to be delivered to the vehicle control office of BANJERCITO where you will make your return. It is your proof of legal stay of your merchandise.
-This document is not valid if it has scratches or scratches.
-Remember that in providing inaccurate or false data will be credited to sanctions related to the presumption of contraband.
Fields 1, 2 and 3 will be filled by the importer, the others are for the exclusive use of the customs authority.
These details must be filled out by the customs authority:
Folio No..- The customs authority will write the folio number of the corresponding internal record.
Date of entry.- Enter the date of entry of the merchandise into national territory, beginning with the day, month and year.
Expiration date.- The date on which the temporary importation of the merchandise will expire, starting with the day, month and year, will be noted.
Customs / customs section.- Enter the name of the customs office or customs section through which the goods are introduced.
Clave.- Enter the code of the customs or customs section through which the goods are introduced.
The importer shall provide the following information:
1.- Owner information:
Full name (paternal last name / maternal surname / name (s)), reason or company name.
Enter the name of the owner or company name, starting with the paternal last name, mother and name (s), as well as the full address.
2.- Data of the importer:
Full name (paternal last name / maternal surname / name (s)), reason or company name.
Enter the name of the importer or company name, residing abroad in your case, starting with the paternal last name, mother and names or names, as well as your complete address.
Driver's License No.- Enter the driver's license number.
Passport No.- Enter the passport number.
S.S.N.- Enter the number of the social security card.
Signature.- Your signature will be signed.
3.- Description of the goods.- In this box, enter the description, nature, state, origin and other characteristics of the merchandise, as well as other data that allow the identification thereof, or failing the technical or commercial specifications identification, such as brand, model, type, serial number, size, color, etc.
The following data must be completed by the customs authority:
4.- Authorization of customs / customs section:
Name.- Enter the full name of the person granting the authorization by the customs.
Employee's badge number.- It will record the personal identification number (badge) of the employee of the customs office that grants the authorization.
Signature.- Signed by the employee who authorized the request.
Stamp of the Customs / customs section.- In this space the stamp of the customs or customs section that grants the authorization will be placed.
5.- Return data:
Date.- Enter the date of return of the merchandise, beginning with the day, month and year.
Customs / customs section.- Enter the name of the customs office or customs section to return the merchandise (s).
Clave.- Enter the code of the customs or customs section that corresponds to you.
Place.- Enter the name of the city, municipality and state that corresponds to the customs or the customs section.
About Bucket List Trips
13,487 PostsLatest Activity: Jan 18, 2025